در چه مکان هایی نمی‌شود از کرکره برقی استفاده کرد؟

301 بازدید
 

کرکره برقی یکی از تجهیزات امنیتی و حفاظتی است که برای پوشش درب‌ها و پنجره ها به کار می‌رود. کرکره ها علی رغم کاربرد حفاظتی‌ای که دارند گاه می‌توانند مشکل‌ساز و شده و موقعیت را برای اشخاص دشوار کنند. به طور کلی کرکره‌ها از پنج جهت می‌توانند دردسرساز شوند:

  • استفاده از سیستم خلاص کن کرکره برقی دشوار است.
  • زیبایی محیط ( به ویژه اماکن مسکونی) را کاهش می‌دهند.
  • گاه محدود کننده ارتفاع می‌باشند.
  • سر و صدای زیادی به همراه دارند.
  • فیزیک ساختمان ممکن است به کرکره آسیب بزند.

در متن ذیل سعی شده به مکان‌هایی اشاره شود که استفاده از کرکره برقی با توجه به نکات فوق در آن‌ها مناسب نیست:

1. اماکن مسکونی: سیستم خلاص کن کرکره برقی، بر خلاف جک درب پارکینگ به راحتی عمل نمی‌کند به همین خاطر توصیه می‌شود در اماکن مسکونی از کرکره برقی کمتر استفاده شود. تصور کنید شب هنگام، یکی از ساکنین ساختمان نیاز فوری به پزشک پیدا کرده یا به هر دلیل دیگری باید اتوموبیلش را از ساختمانی که درب پارکینگ آن با کرکره پوشیده شده خارج کند، ناگهان عملکرد کرکره مختل شده و کرکره حرکت نمی‌کند! آن وقت شب دسترسی به فردی که کرکره را اصطلاحا خلاص کند دشوار بوده و فرد امکان خارج شدن از منزل را ندارد. پس چاره چیست؟! اما در یک مکان تجاری با توجه به ساعات کاری مشخص اداری معمولا به چنین مواردی بر نمی‌خورید و امنیت محیط‌های تجاری به خوبی تامین می‌شود.

2. اماکنی که شمایلشان اهمیت بالایی برای مالک دارد: نکته دیگری که امروزه توصیه می‌شود در انتخاب کرکره برقی رعایت شود، ظاهر کرکره برقی و هماهنگی آن با محیط مدنظر است. با توجه به اهمیت ظاهر ساختمان، مهم است که شمایل کرکره و همچنین نصب کرکره به لحاظ بصری نیز زیبا باشد. درست است که در برخی منازل تصور اولیه این است که قرار دادن کرکره گاهی مقرون به صرفه‌تر از خرید و نصب درب برای ساختمان است، ولی علاوه بر دشوار بودن سیستم خلاص کن کرکره برقی، کرکره‌ها اماکن مسکونی را بیشتر به اماکن تجاری شبیه می‌کنند. بنابراین اگر زیبایی ظاهری منزل برایتان حائز اهمیت است باید شمایل کرکره را تصور کرده و سپس برای نصبش تصمیم گیری کنید.

3. مکان‌هایی که محدودیت ارتفاع در آن‌ها اهمیت دارد: در برخی از اماکنی که درب ورودی و درب پارکینگ در یک نقطه قرار دارند (مانند ساختمان‌های جنوبی) گاه ارتفاع رمپ با نصب کرکره کاهش پیدا می‌کند. البته تشخیص این امر کار متخصصین است، چرا که گاهی در ساختمان‌ها دو رمپ رو به بالا و پایین وجود دارد. اگر ارتفاع رمپ کم باشد، می‌توان کرکره برقی را رو به بیرون نصب کرد تا مشکلی برای ارتفاع ایجاد نشود.

4. مکان‌های با ورودی بسیار عریض: در این اماکن وزن زیاد تیغه‌های به کار رفته در عرض طولانی، موجب آسیب به موتور کرکره برقی و اختلال در عملکرد موتور کرکره برقی می‌شود.

5. ساختمان‌های جنوبی‌ای که واحدی بالای درشان ساخته شده: در این اماکن با توجه به اینکه درب دقیقا زیر واحد مسکونی یا تجاری واقع شده، صدای حرکت کرکره ممکن است موجب آزار و اذیت ساکنین شود. سر و صدای کرکره برقی نیز نباید سهولتی که به وسیله کرکره در پی آن هستیم را خدشه دار کرده و آرامش را از ساکنین هر محیط و فضایی سلب کند. این نکته به نوع موتور کرکره نیز مربوط می‌شود چرا که موتور توبلار سر و صدای زیادی به همراه دارد.

علاوه بر نکات ذکر شده، توجه به مدل و نوع موتور کرکره برقی نیز با توجه به فضای مد نظر بسیار حائز اهمیت است. چرا که اگر انتخاب مناسبی برای فضا نداشته باشیم عملکرد کرکره دچار اختلال شده و معضلاتی مثل باز و بسته نشدن کرکره، سر و صدای بالا، متوقف شدن کرکره به هنگام حرکت، آهسته کار کردن کرکره، عملکرد بد ریموت کرکره و... را به همراه دارد. به همین خاطر در خصوص انواع موتور نیز توضیح مختصری ارائه می‌دهیم:

انواع موتور کرکره برقی

1. موتور توبلار کرکره برقی: موتورهای توبلار درون کرکره برقی نصب شده و زیبایی بهتری در شمایل کرکره برقی ایجاد می‌کنند اما نسبت به موتورهای ساید از قدرت کمتر و سر و صدای بیشتری برخوردارند. میزان تحمل وزن این موتورها نسبت به موتورهای ساید کمتر است. این موتورها معمولا در اماکن کم تردد به کار می‌روند.

2. موتور ساید کرکره برقی: امکان نصب این موتور نسبت به دیگر موتورها، آسان تر بوده و سر و صدای کمتری نسبت به موتورهای توبلار دارند. موتور کرکره برقی ساید قدرت و توان تحمل وزن بالاتری نسبت به موتورهای توبلار داشته و در اماکن پر تردد کاربرد بیشتری دارد.

3. موتور سنترال کرکره برقی: موتورهای سنترال برای کرکره‌های سبک وزن کاربرد دارند و به همین خاطر با وجود امکان نصب آسان، خرید آنها در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

جمع بندی

با توجه به توضیحات فوق متوجه شدیم علی رغم نقشی که‌ کرکره می‌تواند در حفظ امنیت فضا ایجاد کند، انتخاب نادرست کرکره برقی می‌تواند عاملی برای بروز خسارت باشد. کرکره نباید موجب اختلال در ورود و خروج افراد شود، نباید به زیبایی ظاهری محیط لطمه بزند، نباید با ایجاد سر و صدا موجب سلب آسایش شود، نباید در مدت کوتاهی آسیب ببیند و همچنین نباید محدود کننده ارتفاع باشد. بنابراین به هنگام خرید کرکره برقی بهتر است از متخصصین این حوزه مشاوره کسب کرده و پس از آن با توجه به فضای مد نظر، نوع موتور کرکره، ریموت، مرکز کنترل و ... را تعیین کنید.

 
آیا این پست وبلاگ برای شما مفید بود؟
ارسال دیدگاه
کد امنتیتی
سایر پست ها
آخرین ارسال‌ها
پروژه کرکره برقی پارکینگ خیابان مدنی 1
پروژه کرکره برقی پارکینگ خیابان مدنی 1
125 بازدید

پارکینگ 12 واحدی - تیغه آلومینیوم - موتور توبولار - قفل هوشمند کرکره برقی

مشاهده بیشتر
شرایط ارسال تیغه کرکره برقی به شهرستان ها
شرایط ارسال تیغه کرکره برقی به شهرستان ها
380 بازدید

شرایط ارسال تیغه کرکره برقی به شهرستان ها

مشاهده بیشتر
راهنمای انتخاب تیغه کرکره
راهنمای انتخاب تیغه کرکره
253 بازدید

همواره نکاتی در رابطه با انتخاب تیغه کرکره برقی مناسب وجود دارد که با رعایت کردن و در نظر گرفتن این نکات قادر به خرید...

مشاهده بیشتر
راهنمای اندازه گیری کرکره برقی قبل از سفارش
راهنمای اندازه گیری کرکره برقی قبل از سفارش
623 بازدید

نحوه اندازه گیری محل نصب کرکره برقی قبل از سفارش بسیار اهمیت دارد چرا که با اندازه گیری نادرست، هزینه بیشتری ممکن هست...

مشاهده بیشتر
در چه مکان هایی نمی‌شود از کرکره برقی استفاده کرد؟
در چه مکان هایی نمی‌شود از کرکره برقی استفاده کرد؟
299 بازدید

اماکن مسکونی، اماکنی که شمایلشان اهمیت بالایی برای مالک دارد، مکان‌هایی که محدودیت ارتفاع در آن‌ها اهمیت دارد،...

مشاهده بیشتر